Analiza konkurencji
OPIS USŁUGI
Analiza konkurencji to usługa, która pozwala przedsiębiorcy rozeznać się w branży dotyczącej planowanej lub prowadzonej działalności (liczbie podmiotów, nowych trendach, kierunkach rozwoju). W ramach usługi zidentyfikowani zostają najważniejsi konkurenci, a także następuje weryfikacja ich ofert, kanałów komunikacji, sposobów obsługi klienta. W efekcie klient otrzymuje rekomendacje wynikające z przeprowadzonej analizy.
DLA KOGO?
Usługa przeznaczona jest dla:
- pomysłodawców, którzy zamierzają rozpocząć działalność,
- nowo powstałych firm,
- doświadczonych firm z długim stażem na rynku.
ZAKRES USŁUGI
Usługa obejmuje:
- Przeprowadzenie krótkiego wywiadu (rozmowy) z klientem w formie uzależnionej od preferencji klienta (spotkanie osobiste, online, rozmowa telefoniczna, wypełnienie krótkiego formularza oraz jego wysyłka drogą mailową)
- Określenie trendów rynkowych na podstawie danych wtórnych
- Identyfikacja firm konkurencyjnych
- Analiza 5 (analiza konkurencji podstawowa) lub 10 firm (analiza konkurencji rozszerzona) konkurencyjnych z 1-2 obszarów działalności (branży) w zakresie: oferty, prowadzonych kanałów komunikacji, obsługi klienta
- Przygotowanie raportu z rekomendacjami wynikającymi z przeprowadzonej analizy
KORZYŚCI
Posiadanie wiedzy o konkurencji pozwala:
- Podjąć działania zmierzające do zwiększenia konkurencyjności własnej firmy
- Śledzić trendy w branży
- Identyfikować niezagospodarowane nisze na rynku