Analiza konkurencji

OPIS USŁUGI

Analiza konkurencji to usługa, która pozwala przedsiębiorcy rozeznać się w branży dotyczącej planowanej lub prowadzonej działalności (liczbie podmiotów, nowych trendach, kierunkach rozwoju). W ramach usługi zidentyfikowani zostają najważniejsi konkurenci, a także następuje weryfikacja ich ofert, kanałów komunikacji, sposobów obsługi klienta. W efekcie klient otrzymuje rekomendacje wynikające z przeprowadzonej analizy.

DLA KOGO?

Usługa przeznaczona jest dla:

  • pomysłodawców, którzy zamierzają rozpocząć działalność,
  • nowo powstałych firm,
  • doświadczonych firm z długim stażem na rynku.

ZAKRES USŁUGI

Usługa obejmuje:

  • Przeprowadzenie krótkiego wywiadu (rozmowy) z klientem w formie uzależnionej od preferencji klienta (spotkanie osobiste, online, rozmowa telefoniczna, wypełnienie krótkiego formularza oraz jego wysyłka drogą mailową)
  • Określenie trendów rynkowych na podstawie danych wtórnych
  • Identyfikacja firm konkurencyjnych
  • Analiza 5 (analiza konkurencji podstawowa) lub 10 firm (analiza konkurencji rozszerzona) konkurencyjnych z 1-2 obszarów działalności (branży) w zakresie: oferty, prowadzonych kanałów komunikacji, obsługi klienta
  • Przygotowanie raportu z rekomendacjami wynikającymi z przeprowadzonej analizy

KORZYŚCI

Posiadanie wiedzy o konkurencji pozwala:

  • Podjąć działania zmierzające do zwiększenia konkurencyjności własnej firmy
  • Śledzić trendy w branży
  • Identyfikować niezagospodarowane nisze na rynku