Facebook icon Instagram icon LinkedIn icon
baner informacyjny

20 przykazań strategicznych. Dobre praktyki budowania i wdrażania strategii w mikro, małych i średni

16 stycznia 2014 r. odbyła się konferencja podsumowująca doświadczenia ponad 80 przedsiębiorstw z różnych branż, które w ramach projektu systemowego PARP „Planowanie strategiczne w MMSP” zmierzyły się z procesem opracowania i wdrożenia strategii rozwoju w swojej firmie. Motywem przewodnim spotkania były wnioski płynące z doświadczeń firm, które wdrażając strategię rozwoju napotykały na trudności nie tylko „na zewnątrz” przedsiębiorstwa, ale również wewnątrz organizacji.

Przedstawiciele firm uczestniczących w konferencji mówili o czynnikach, które w ich ocenie stanowią sedno sukcesu wdrożenia strategii. Najczęściej wymieniane to: konsekwencja we wdrażaniu strategii, nawet pomimo początkowego spadku wyników finansowych; włączanie klientów w projektowanie nowych produktów, dobór odpowiedniego zespołu za opracowanie i wdrożenie strategii.

Mimo, że wśród firm z sektora MMSP strategia rozwoju jest ciągle postrzegana  jako zagadnienie nieprzystające do realiów ich funkcjonowania, gdyż jej opracowanie z reguły pochłania dużo czasu i zasobów, to jednakże, jak podkreślali przedsiębiorcy uczestniczący w spotkaniu, warto podjąć wyzwanie i wyjść z rutyny, w jakiej funkcjonuje przedsiębiorstwo, ponieważ to firmy pro aktywne, działające ofensywnie na rynku, odnoszą sukcesy.

Zapraszamy do zapoznania się z broszurą PARP 20 przykazań strategicznych. Dobre praktyki budowania i wdrażania strategii w mikro, małych i średnich firmach.

Źródło: www.parp.gov.pl